Штучний інтелект переміг чемпіона світу у вирішальній партії з гри в го
Комп’ютерна програма AlphaGo, розроблена компанією DeepMind, що входить до складу корпорації Google змогла обіграти в третій партії найсильнішого гравця в го серед людей – корейця Чи Седоля.
Повідомлення про це з’явилося 12 березня. Першими про це дізналися журналісти BBC News. Турнір, в якому люди змагалися з штучним інтелектом проходив з 9 по 13 березня. Всього пройшло п’ять партій.
Нагадаємо про те, що логічна настільна гра «го» була винайдена в Стародавньому Китаї і на сьогоднішній день вважається складною для сприйняття штучним інтелектом через дуже великий розмір дошки і високу складність в прогнозуванні ходів.
Правила гри відносно прості. Бере участь в ній два гравця. Один отримує чорні камені, інший білі. Мета партії полягає в тому, щоб відгородити на полі своїм кольором більшу територію, ніж супротивник. Ранні спроби навчити штучний інтелект цій грі давали незначний результат, програми в кращому випадку доходили до рівня гравця-любителя.
Програма AlphaGo стала справжньою революцією серед аналогів. Секрет її успіху, за словами самих творців, полягає у використовуваних алгоритмах аналізу, а також у методах сортування та обробки даних. Вся справа в тому, що AlphaGo використовує нейронні мережі із записаними правилами вибору ходів, а також мережі з оцінкою значення отримання фігур.
Говорячи простою мовою AlphaGo здатна вчитися, само собою поки тільки в рамках настільної гри го. Процес навчання складається з співвіднесення результатів аналізу правил гри, положень фігур на полі, а також самостійного прорахунку можливих комбінацій. Більш того AlphaGo здатна оцінювати відомі шаблони ігрових ходів і моделювати свої власні, граючи в поодинці.